Kiwanis Paleizenwandeltocht 2024 voor Stichting Steunouders

• Wandel langs Paleis Soestdijk en kasteel Drakensteyn
  • Bezichtig Kasteel Groeneveld
  • Uniek: u ziet kasteel “De Wolfsdreuvik” van dichtbij

De serviceclubs Kiwanis Hilversum-Baarn en Het Gooi organiseren op zaterdag 8 juni 2024 een unieke wandeling: de Paleizenwandeltocht. Deze voert u door prachtig en afwisselend boslandschap en langs paleis Soestdijk. Op de langere tochten van 25 en 35 km ziet u de kastelen Drakensteyn en De Wolfsdreuvik. De wandelaar treedt letterlijk in de voetsporen van de Koninklijke familie; een echte Paleizenwandeltocht!

Voor het hele gezin is er een mooie familiewandeling uitgezet van 4 kilometer.

Het start- en eindpunt is Eethuys-café De Generaal in Baarn de ideale plek om te genieten van goed gezelschap en goed eten.

Een aantal interessante locaties en tentoonstellingen op de wandelroutes nader te verkennen:

• Kasteel Groeneveld is opengesteld voor bezichtiging. Op de wandeldag kunt u bovendien verschillende tentoonstellingen bezoeken.
  • De langere wandelroutes van 25 en 35 km voeren ook over het landgoed Smithuyserbos. Uniek is dat het daarop gelegen bijzondere kasteelachtige bouwwerk ‘De Wolfsdreuvik’ van dichtbij kan worden bekeken.

U steunt een goed doel: de Stichting Steunouders

De opbrengsten komen ten goede aan de Stichting Steunouders. Een steunouder is een vrijwilliger die een of twee dagdelen per week een kind opvangt. De ouders hebben daardoor even tijd voor zichzelf.

Praktische informatie

De tocht wordt georganiseerd onder auspiciën van de Sticht Gooise Wandelsport Bond en de Koninklijke Wandel Bond Nederland.

Het traject bestaat voor een groot deel uit onverharde, maar goed begaanbare wegen en paden. Alle routes zijn geschikt voor Nordic walking. Op verschillende plaatsen is een stempelpost. Onderweg is er gelegenheid iets te eten en te drinken, met gezellige terrassen.

Alle traject zijn met pijlen uitgezet, en er is een beschrijving beschikbaar van de route en de bezienswaardigheden.

• Datum: Zaterdag 8 juni 2024
  • Startlocatie: Eethuys-cafe De Generaal, Generaal van Heutszlaan 5, 3743JL Baarn
  • Starttijden:
    • 4km:    09:30 – 14:30
    • 15k:     08:30 – 11:00
    • 25km:  08:30 – 11:00
    • 35 km: 07:30 – 09:00
  • Binnenkomst tot 16.30 uur
  • Inschrijfgeld: € 5,00 – 8,00; volledig ten bate van het goede doel. Contant te betalen of pinnen.

Bereikbaarheid:

• Met het OV: De start- en finishlokatie is heel goed te bereiken, op 3 minuten van NS Station Baarn. Plan je route:  9292.nl - OV Reisplanner.
  • Met de auto:  Parkeerterrein De Generaal
  • Zie Google Maps Eethuys-Café 'De Generaal' - Google Maps