Korte geschiedenis Kiwanis Club Hilversum-Baarn

Kiwanis Club Hilversum-Baarn is in 1981 opgericht. Een lid van onze club is de grote trekker geweest van het eerste landelijke Kiwanis doel: het Kiwanis huis bij het brandwondencentrum in Beverwijk opgericht. Hier kunnen ouders in de buurt van hun opgenomen kind gratis overnachten.

In de jaren daarna volgden nog vele landelijke doelen zoals een soortgelijk Kiwanis huis bij het Groninger brandwondencentrum, het “Jodium project”  en “Tetanus de wereld uit” i.s.m. Unicef, de Kinder TV studio van het Radboud ziekenhuis in Nijmegen. In 2020 is “Het Vergeten Kind” ons nationale doel.

Maar het grootste deel van onze inspanning gaat naar de doelen die we als lokale club belangrijk vinden. Zo ondersteunden we in de afgelopen jaren kinderen die:

• Onvoldoende middelen hebben om mee te doen met hun klasgenootjes
  • Getraumatiseerd of uit huis geplaatst zijn
  • Gehandicapt zijn
  • Vluchteling zijn
  • In het ziekenhuis liggen
  • Lijden aan de gevolgen van chronische ondervoeding

In onze projecten werken we tegenwoordig waar mogelijk samen met Kiwanis Clubs in de omgeving: effectief en verrijkend!