Cheque voor Jeugddorp de Glind

Cheque van 5.000,00 Euro voor Jeugddorp De Glind

Gerry Nutters (links) van Jeugddorp De Glind ontvangt de opbrengst van het Kiwanis Business Golftoernooi van Kiwanis Hilversum-Baarn

Op 15 oktober organiseerde Kiwanis Hilversum-Baarn haar tweede Business Golftoernooi op de Goyer Golf & Country Club te Eemnes. Ruim 40 deelnemers zetten zich in om Jeugddorp De Glind te helpen aan een rolstoelbusje voor meervoudig gehandicapte kinderen.

Bedrijven uit het Gooi en de omgeving van Barneveld hebben genoten van een prachtige middag op De Goyer Golf- en Countryclub. De weergoden waren de deelnemers bijzonder goed gezind. Het toernooi werd mede mogelijk gemaakt door Mol wijnen, Nienaber Makelaars en Volvo Buitenweg.

De Glind wil graag een rolstoelbusje

Tijdens het diner hield Gerry Nutters een presentatie over Jeugddorp De Glind. Het is een bijzonder dorp waar uithuisgeplaatste kinderen kunnen opgroeien in een normale dorpsomgeving in plaats van in een instelling. Zij willen graag een rolstoelbusje om meervoudig gehandicapte kinderen in te vervoeren. Daarvoor zijn ze afhankelijk van donaties.

Rommelige cheque wordt verdubbeld

Na de presentatie werd een rondvlucht met de avonturier Jeroen Komen geveild, maar toen de aanwezigen zich realiseerden wat zo’n busje kost besloot de winnaar spontaan om die vlucht nog een keer te veilen. Daarmee verdubbelde de opbrengst, die vervolgens door weer andere deelnemers werd afgerond op een rond bedrag. Het bedrag op de cheque moest dus steeds worden verhoogd.

Gerry Nutters kon de aanwezigen vertellen dat zij via een stichting een verdubbeling van dit bedrag kan realiseren, zodat De Glind uiteindelijk 10.000 euro tegemoet kan zien als bijdrage voor hun rolstoelbusje.

"De enthousiaste club mensen die aanwezig was op deze avond was duidelijk betrokken bij onze missie. Wij zijn dankbaar voor de mooie samenwerking met Kiwanis Hilversum-Baarn", aldus Gerry Nutters. Zij bedankte de deelnemers aan het Kiwanis Golftoernooi voor hun sportieve steun aan Jeugddorp De Glind en de kwetsbare uithuisgeplaatste kinderen.

Noot voor de redactie:

Kiwanis is een internationale organisatie die zich inzet voor het welzijn van minder bedeelde en kwetsbare kinderen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Hans Hermans van Kiwanis Hilversum-Baarn, tel 06-55381280